Specjaliści
dr Sandra Krajczy (właściciel i terapeuta)
Terapis – Wspomaganie Rozwoju Dziecka powstało z pasji, którą odkryłam podejmując pierwsze wybory edukacyjne. Prawie 20 lat zdobywania wiedzy o rozwoju dziecka, zaburzeniach, chorobach, niepełnosprawności, metodach terapeutycznych… do tego kilkanaście lat pracy terapeutycznej z dziećmi, bycie nauczycielem akademickim i co najważniejsze – doświadczenie bycia mamą.
To wszystko sprawiło, że pasja ta przerodziła się w sposób na życie, bo właśnie praca z dzieckiem, pomoc w pokonywaniu jego trudności, wspomaganie jego rozwoju, daje mi największą zawodową satysfakcję i radość.
Kim jestem?
- Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Studiów Edukacyjnych, Zakład Pedagogiki Specjalnej);
- Magister pedagogiki specjalnej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych;
- Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej z kwalifikacjami do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej;
- Terapeuta TUS (Trening Umięjętnosci Społecznych)
- Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej;
- Terapueta IAS Johansen (Indywidualna Stymulacja Słuchu)
- Terapeuta ręki
- Certyfikowany instruktor Masażu Shantala oraz instruktor Masażu Shantala Body Touch;
- Terapeuta Metody Dobrego Startu
- Terapeuta Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
W TERAPIS prowadzę diagnozy z zakresu integracji sensorycznej, diagnozy IAS Johansen oraz zajęcia z zakresu integracji sensorycznej, terapii pedagogicznej i treningu umiejętności społecznych. Prowadzę również konsultacje z rodzicami i terapeutami oraz koordynuję i współpracuję z terapeutami przy układaniu planów terapeutycznych oraz planowaniu zajęć wszystkich dzieci objętych terapią w placówce.
W czasie wolnym jeżdżę konno, chodzę na długie wycieczki z psem, uprawiam ogród oraz poszerzam swoją wiedzę w zakresie komunikacji międzyludzkiej, zdrowego trybu życia i odżywiania.
mgr Marek Ćwikła
- Magister fizjoterapii
- Terapeuta integracji sensorycznej
- Pedagog specjalny
- Terapeuta TUS
- Terapeuta metody behawioralnej
- Terapeuta ręki
- Terapeuta Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej
- Członek Polskiego Stowarzyszenia Fizjoterapeutów
W TERAPIS prowadzę zajęcia z zakresu integracji sensorycznej. Pracuje także w szkole z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W pracy kieruje się wyrozumiałością, miłą atmosferą oraz indywidualnym oraz elastycznym doborem metod do dziecka i jego aktualnych potrzeb.
Prywatnie jestem ojcem ceniącym sobie aktywny tryb życia oraz podróże.
mgr Anna Dubaniewicz
Jestem pedagogiem od lat pracującym z dziećmi. Ukończyłam studia licencjackie z zakresu resocjalizacji, magisterskie w specjalności promocji zdrowia i socjoterapii, a także studia podyplomowe z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Uzyskałam Certyfikat Terapeuty i Diagnosty Integracji Sensorycznej w warszawskim Centrum Integracji Sensorycznej. Mam również skończone: kurs animatora zabaw dziecięcych, kurs „Skoncentruj się,trening uważności i mózgu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” czy wychowawcy placówek wypoczynku dzieci i młodzieży. Uczestniczyłam też w webinarach m.in z Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda Marii Montessorii w pracy z grupą, Obserwacje diagnostyczne dzieci. Staram się cały czas poszerzać swoją wiedzę, by lepiej wspierać dzieci.
Doświadczenie pracy z dziećmi zdobyłam w żłobkach,przedszkolach czy w Domu Dziecka, ale również na wolontariacie w Rumunii,pracując z dziećmi z rodzin Romskich.
Od zawsze lubiłam kontakt z dziećmi. Interesuje mnie ich rozwój,ciekawość i odbiór świata. W Terapis pracuję jako terapeutka integracji sensorycznej, gdzie do każdego dziecka podchodzę indywidualnie i z pełną akceptacją.
W wolnym czasie uwielbiam spacery po górach,jazdę rowerem, czytanie książek i podróżowanie.
mgr Eliza Idczak
Jestem pedagogiem, prowadzącym w Terapis zajęcia z zakresu integracji sensorycznej. Dodatkowo, po ukończeniu studiów pedagogicznych o specjalności „edukacja elementarna i terapia pedagogiczna” na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, rozpoczęłam pracę w szkole podstawowej jako nauczyciel wczesnoszkolny.
Swoje doświadczenie uzupełniłam kursem Terapii Ręki I i II stopnia oraz szkoleniem „Wspomaganie rozwoju dziecka ze specyficznymi problemami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”. Na bieżąco biorę też udział w innych szkoleniach i webinariach pedagogiczno-terapeutycznych.
Pracując z dziećmi kieruję się akceptacją, wsparciem i zrozumieniem. Nieustannie zapoznaję się z nowościami rynku pedagogicznego i psychologicznego, by sprawnie reagować oraz dostosowywać swoje metody pracy, tworząc dziecku przestrzeń, gdzie jego praca przyniesie pożądany efekt.
Prywatnie miłośniczka grubych książek i rowerowych wycieczek.
mgr Marta Korek
- Ukończyłam studia I stopnia , na kierunku pedagogika specjalna, wspierająca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na UAM w Poznaniu
- Ukończyłam studia II stopnia, na kierunku pedagogika, wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe na UAM w Poznaniu
- Certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej z kwalifikacjami do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej
- Terapeuta TUS (Trening Umiejętności Społecznych)
- Terapeuta ręki
- Nauczyciel wspomagający w Poznańskiej szkole
W szkole opiekuje się dziećmi ze spektrum autyzmu, wspomagam jak i wspieram ich proces edukacyjny. Czuwam nad tym by formy jak i metody pracy były dostosowane do ich potrzeb.
W gabinecie prowadziłam terapie pedagogiczną, byłam dłuższy czas drugim terapeutą na TUS (Trening Umiejętności społecznych) obecnie prowadzę zajęcia z Integracji Sensorycznej (SI).
W wolnym czasie lubię przeczytać babską książkę, czy w gronie rodzinnym spędzić czas przy grach planszowych, kartach lub też obejrzeć dobry film lub serial.
mgr Hanna Malinowska
Przez kilkanaście lat pracy z dziećmi, pracowałam w żłobku, przedszkolu, szkole oraz w Domu Dziecka. Jednak to przedszkole jest najbliższe mojemu sercu. Praca z dziećmi, ich sukcesy na które wspólnie pracujemy, daje mi ogromną radość i satysfakcję.
Ciągle stawiam przed sobą nowe wyzwania, uzupełniam swoją wiedzę studiując oraz biorąc udział w szkoleniach i kursach.
Ukończyłam:
– Studia licencjackie z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczo-hospicyjnej.
– Studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
– Studia podyplomowe z dydaktyki języka angielskiego.
– Studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego z przygotowaniem pedagogicznym.
– Studia podyplomowe z integracji sensorycznej (diagnozowanie, planowanie i prowadzenie terapii integracji sensorycznej).
Na co dzień pracuję w przedszkolu jako nauczyciel i wychowawca. W TERAPIS prowadzę zajęcia z zakresu integracji sensorycznej. Jestem nauczycielem kontraktowym w trakcie mianowania. W wolnym czasie uwielbiam czytać, grać w planszówki oraz podróżować z mężem.
mgr Marta Siekańska-Kozłowska
– Fizjoterapeuta – Członek Polskiego Stowarzyszenia Fizjoterapeutów
– Oligofrenopedagog
– Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej z kwalifikacjami do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej
Szkolenia:
– 3 -modułowy kurs bazowy Terapia Behawioralna w Teorii i Praktyce
– Dokumentowanie i programowanie Stosowanej Analizy Zachowania
– Picture Exchange Communication System (PECS) – level 1
– National Vocational Qualifications level 3 – Zdrowie i opieka socjalna dzieci
Posiadam długoletnie doświadczenie pracy w brytyjskich szkołach dla dzieci i młodzieży z autyzmem. Aktualnie pracuję jako nauczyciel w szkole specjalnej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, gdzie największy nacisk kładę na naukę funkcjonalnej komunikacji i samodzielności. W Terapis prowadzę zajęcia z zakresu integracji sensorycznej.
Prywatnie mama dwójki chłopców lubiąca górskie wędrówki, jazdę rowerem, spacery, rolki, narty biegowe.
mgr Marta Sobol
Jestem fizjoterapeutą oraz terapeutą integracji sensorycznej. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie na wydziale Nauk o Zdrowiu na kierunku fizjoterapia. Na co dzień pracuję w szkole specjalnej dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi, gdzie prowadzę zajęcia usprawniania ruchowego oraz zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
W pracy ważne jest dla mnie zbudowanie relacji z dzieckiem opartą na bezpieczeństwie i zaufaniu. Staram się zawsze podchodzić indywidualnie do problemów dziecka. Cały czas próbuje poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy z dzieckiem poprzez uczestnictwo w kursach, warsztatach i webinarach.
mgr Patrycja Panek
Jestem pedagogiem specjalnym. Ukończyłam studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku pedagogika specjalna: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Na co dzień pracuję w szkole specjalnej dla dzieci z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Oprócz tego, ukończyłam kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne oraz Polskiego Systemu Komunikacji Alternatywnej Makaton, służący do kontaktu z osobami mającymi trudność z porozumiewaniem się i uczeniem.
W pracy z dzieckiem najważniejsze jest dla mnie zindywidualizowane podejście. Dostosowuje metody pracy do poziomu funkcjonowania i potrzeb dziecka. Ważna jest dla mnie relacja jaką nawiązuje z dzieckiem. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i przestrzeni do wyrażania swoich emocji jest według mnie podstawą terapii.
Ciągle się rozwijam, realizując nowe kursy i webinaria. Prywatnie uwielbiam podróżować i przebywać na łonie natury.
mgr Alicja Pietrzycka
Jestem pedagogiem specjalnym. Ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej oraz edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracuję w szkole jako nauczyciel wspomagający. Ukończyłam kurs z terapii ręki oraz trening umiejętności społecznych. Posiadam również szkolenie z zakresu pierwszej pomocy. W pracy najważniejsze jest dla mnie dobro dziecka i indywidualne podejście do jego potrzeb i podążanie za nimi w stawianiu celów rozwojowych i terapeutycznych. Podczas zajęć z dziećmi stosuję różnorodne metody pracy, dostosowując je do aktualnych potrzeb rozwojowych i terapeutycznych dziecka. Moim zainteresowaniem jest poszerzanie wiedzy i rozwój własnych umiejętności dotyczącej pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prywatnie uwielbiam piesze wędrówki oraz spotkania rodzinne i z przyjaciółmi.
W TERAPIS prowadzę:
- Trening umiejętności społecznych,
- Zajęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej,
- Zajęcia z zakresu terapii funkcji słuchowych oraz koncentracji uwagi,
- Terapię ręki oraz funkcji wzrokowych,
- Gry i projekty rozwijające kompetencje społeczne,
- Terapię pedagogiczną.
mgr Natalia Przybylska
Od kilkunastu lat jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego. Praca w przedszkolu daje mi dużo radości, pozwala ciągle rozwijać kreatywność i przede wszystkim ciągle się uczyć. Dzieci są najlepszymi nauczycielami dzięki nim można spojrzeć na świat z zupełnie innej perspektywy, którą często gdzieś gubimy jako dorośli.
Z wykształcenia jestem pedagogiem.
Ukończyłam:
– pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną
– pedagogikę z przyrodoznawstwem,
– pedagogikę opiekuńczo – wychowawczą.
– studia podyplomowe na kierunku Arteterapia
– studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna
Prywatnie jestem mamą dwóch córek z którymi lubię spędzać czas podczas wycieczek rowerowych, spacerach po lesie i różnorodnych zabawach plastycznych.
mgr Agata Witek
Dyplomowany terapeuta integracji sensorycznej, socjoterapeuta, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Prywatnie mama dwójki rozrabiaków, które nieustannie stawiają przede mną nowe wyzwania.
Wiedzę i umiejętności zdobywałam między innymi na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej W Bydgoszczy, Wyższej Szkole Zawodowej we Wrocławiu oraz na licznych szkoleniach i kursach doskonalących.
Doświadczenie pedagogiczne oraz terapeutyczne zdobywałam pracując na stanowisku nauczyciela w szkole podstawowej, prowadząc socjoterapię w świetlicach opiekuńczo – wychowawczych oraz indywidualną terapię integracji sensorycznej.
Systematycznie poszerzam swoją wiedzę z zakresu wspomagania rozwoju dzieci na każdym etapie ich burzliwego rozwoju.
mgr Martyna Zyska
Ukończyłam studia I stopnia na kierunku pedagogika, specjalność edukacja elementarna i język angielski oraz studia II stopnia na kierunku terapia pedagogiczna z arteterapią na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyłam studia podyplomowe z Integracji Sensorycznej.
W TERAPIS prowadzę zajęcia z zakresu integracji sensorycznej. Pracuję także w szkole jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Stale poszerzam swoją wiedzę oraz umiejętności na różnych kursach oraz szkoleniach. Podczas zajęć wybieram metody pracy, które odpowiadają na aktualne potrzeby rozwojowe i terapeutyczne dziecka. Staram się, aby zajęcia były dla dziecka nie tylko pracą, ale również przyjemną zabawą.
Prywatnie jestem miłośniczką książek, dalekich podróży oraz gier planszowych.