Specjaliści
dr Sandra Krajczy (właściciel i terapeuta)
Terapis – Wspomaganie Rozwoju Dziecka powstało z pasji, którą odkryłam podejmując pierwsze wybory edukacyjne. Ponad 20 lat zdobywania wiedzy o rozwoju dziecka, zaburzeniach, chorobach, niepełnosprawności, metodach terapeutycznych… do tego kilkanaście lat pracy terapeutycznej z dziećmi, bycie nauczycielem akademickim i co najważniejsze – doświadczenie bycia mamą.
To wszystko sprawiło, że pasja ta przerodziła się w sposób na życie, bo właśnie praca z dzieckiem, pomoc w pokonywaniu jego trudności, wspomaganie jego rozwoju, daje mi największą zawodową satysfakcję
i radość.
Kim jestem?
- Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Studiów Edukacyjnych, Zakład Pedagogiki Specjalnej);
- Magister pedagogiki specjalnej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych;
- Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej z kwalifikacjami do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej;
- Terapeuta TUS (Trening Umięjętnosci Społecznych)
- Certyfikowany Life Coach
- Terapueta IAS Johansen (Indywidualna Stymulacja Słuchu)
- Terapeuta ręki
- Certyfikowany instruktor Masażu Shantala oraz instruktor Masażu Shantala Body Touch;
- Terapeuta Metody Dobrego Startu
- Terapeuta Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
W TERAPIS prowadzę diagnozy z zakresu integracji sensorycznej, diagnozy IAS Johansen oraz zajęcia
z zakresu integracji sensorycznej, terapii pedagogicznej i treningu umiejętności społecznych. Prowadzę również konsultacje z rodzicami i terapeutami oraz koordynuję i współpracuję z terapeutami przy układaniu planów terapeutycznych oraz planowaniu zajęć wszystkich dzieci objętych terapią w placówce.
W czasie wolnym jeżdżę konno, chodzę na długie wycieczki z psem, uprawiam ogród oraz poszerzam swoją wiedzę w zakresie komunikacji międzyludzkiej, zdrowego trybu życia i odżywiania.
mgr Aleksandra Barańczuk
Jestem pedagogiem od lat pracującym z dziećmi. Ukończyłam studia z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz studia podyplomowe z Integracji Sensorycznej oraz Oligofrenopedagogiki. Swój warsztat pracy poszerzyłam o Kurs pedagogiki Marii Montessori z akredytacją MACTE, kurs Terapii Ręki oraz szkolenie „Wspomaganie rozwoju dziecka ze specyficznymi problemami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”. Na bieżąco biorę udział w licznych szkoleniach i webinariach pedagogiczno-terapeutycznych, aby poszerzać wiedzę z zakresu rozwoju i terapii dziecka.
W pracy najważniejsze jest dla mnie zindywidualizowane podejście, dostosowanie zabaw i pracy do potrzeb dzieci oraz zbudowanie relacji z dzieckiem opartej na bezpieczeństwie i zaufaniu.
mgr Aleksandra Broniarz
Jestem absolwentką jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W mojej pracy dbam o to, aby każdemu młodemu pacjentowi towarzyszyło poczucie bezpieczeństwa i zrozumienia. Do każdej osoby pojawiającej się w moim gabinecie podchodzę w sposób indywidualny, a moim priorytetem jest budowanie relacji opartej na zaufaniu
i wsparciu. Ważne jest dla mnie tworzenie atmosfery akceptacji, co stanowi fundament skutecznej pomocy psychologicznej. Wspieram dzieci w radzeniu sobie z trudnościami w zarządzaniu emocjami oraz wyzwaniami komunikacyjnymi, pomagając im rozwijać umiejętności, które ułatwiają funkcjonowanie
w codziennych sytuacjach.
Dbam o to, aby uaktualniać swoją wiedzę poprzez udział w szkoleniach i warsztatach m.in. w szkole psychoterapii poznawczo-behawioralnej, regularne sięgam również po specjalistyczną literaturę. Doświadczenie zdobywam pracując z dziećmi i młodzieżą w szkole oraz przedszkolu, gdzie wspieram uczniów w przeżywanych trudnościach oraz prowadzę warsztaty psychologiczne.
mgr Marek Ćwikła
- Magister fizjoterapii
- Terapeuta integracji sensorycznej
- Pedagog specjalny
- Terapeuta TUS
- Terapeuta metody behawioralnej
- Terapeuta ręki
- Terapeuta Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej
- Członek Polskiego Stowarzyszenia Fizjoterapeutów
W TERAPIS prowadzę zajęcia z zakresu integracji sensorycznej. Pracuje także w szkole z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W pracy kieruje się wyrozumiałością, miłą atmosferą oraz indywidualnym oraz elastycznym doborem metod do dziecka i jego aktualnych potrzeb.
Prywatnie jestem ojcem ceniącym sobie aktywny tryb życia oraz podróże.
mgr Eliza Idczak
Jestem pedagogiem, prowadzącym w Terapis zajęcia z zakresu integracji sensorycznej. Dodatkowo, po ukończeniu studiów pedagogicznych o specjalności „edukacja elementarna i terapia pedagogiczna” na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, rozpoczęłam pracę w szkole podstawowej jako nauczyciel wczesnoszkolny.
Swoje doświadczenie uzupełniłam kursem Terapii Ręki I i II stopnia oraz szkoleniem „Wspomaganie rozwoju dziecka ze specyficznymi problemami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”. Na bieżąco biorę też udział w innych szkoleniach i webinariach pedagogiczno-terapeutycznych.
Pracując z dziećmi kieruję się akceptacją, wsparciem i zrozumieniem. Nieustannie zapoznaję się
z nowościami rynku pedagogicznego i psychologicznego, by sprawnie reagować oraz dostosowywać swoje metody pracy, tworząc dziecku przestrzeń, gdzie jego praca przyniesie pożądany efekt.
Prywatnie miłośniczka grubych książek i rowerowych wycieczek.
mgr Marta Korek
- Ukończyłam studia I stopnia , na kierunku pedagogika specjalna, wspierająca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na UAM w Poznaniu
- Ukończyłam studia II stopnia, na kierunku pedagogika, wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe na UAM w Poznaniu
- Certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej z kwalifikacjami do diagnozowania, planowania
i prowadzenia terapii integracji sensorycznej - Terapeuta TUS (Trening Umiejętności Społecznych)
- Terapeuta ręki
- Nauczyciel wspomagający w Poznańskiej szkole
W szkole opiekuje się dziećmi ze spektrum autyzmu, wspomagam jak i wspieram ich proces edukacyjny. Czuwam nad tym by formy jak i metody pracy były dostosowane do ich potrzeb.
W gabinecie prowadziłam terapie pedagogiczną, byłam dłuższy czas drugim terapeutą na TUS (Trening Umiejętności społecznych) obecnie prowadzę zajęcia z Integracji Sensorycznej (SI).
W wolnym czasie lubię przeczytać babską książkę, czy w gronie rodzinnym spędzić czas przy grach planszowych, kartach lub też obejrzeć dobry film lub serial.
mgr Patrycja Panek
Jestem pedagogiem specjalnym. Ukończyłam studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku pedagogika specjalna: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Na co dzień pracuję w szkole specjalnej dla dzieci z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Oprócz tego, ukończyłam kurs Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne oraz Polskiego Systemu Komunikacji Alternatywnej Makaton, służący do kontaktu
z osobami mającymi trudność z porozumiewaniem się i uczeniem.
W pracy z dzieckiem najważniejsze jest dla mnie zindywidualizowane podejście. Dostosowuje metody pracy do poziomu funkcjonowania i potrzeb dziecka. Ważna jest dla mnie relacja jaką nawiązuje z dzieckiem. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i przestrzeni do wyrażania swoich emocji jest według mnie podstawą terapii.
Ciągle się rozwijam, realizując nowe kursy i webinaria. Prywatnie uwielbiam podróżować i przebywać na łonie natury.
mgr Alicja Pietrzycka
Jestem pedagogiem specjalnym. Ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej oraz edukacji przedszkolnej
i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracuję w szkole jako nauczyciel wspomagający. Ukończyłam kurs z terapii ręki oraz trening umiejętności społecznych. Posiadam również szkolenie z zakresu pierwszej pomocy. W pracy najważniejsze jest dla mnie dobro dziecka i indywidualne podejście do jego potrzeb i podążanie za nimi w stawianiu celów rozwojowych i terapeutycznych. Podczas zajęć z dziećmi stosuję różnorodne metody pracy, dostosowując je do aktualnych potrzeb rozwojowych
i terapeutycznych dziecka. Moim zainteresowaniem jest poszerzanie wiedzy i rozwój własnych umiejętności dotyczącej pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prywatnie uwielbiam piesze wędrówki oraz spotkania rodzinne i z przyjaciółmi.
W TERAPIS prowadzę:
- Trening umiejętności społecznych,
- Zajęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej,
- Zajęcia z zakresu terapii funkcji słuchowych oraz koncentracji uwagi,
- Terapię ręki oraz funkcji wzrokowych,
- Gry i projekty rozwijające kompetencje społeczne,
- Terapię pedagogiczną.
mgr Natalia Przybylska
Od kilkunastu lat jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego. Praca w przedszkolu daje mi dużo radości, pozwala ciągle rozwijać kreatywność i przede wszystkim ciągle się uczyć. Dzieci są najlepszymi nauczycielami dzięki nim można spojrzeć na świat z zupełnie innej perspektywy, którą często gdzieś gubimy jako dorośli.
Z wykształcenia jestem pedagogiem.
Ukończyłam:
– pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną
– pedagogikę z przyrodoznawstwem,
– pedagogikę opiekuńczo – wychowawczą.
– studia podyplomowe na kierunku Arteterapia
– studia podyplomowe na kierunku Integracja sensoryczna
Prywatnie jestem mamą dwóch córek z którymi lubię spędzać czas podczas wycieczek rowerowych, spacerach po lesie i różnorodnych zabawach plastycznych.
mgr Katarzyna Rakowska
- Mgr pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej
- Certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej z kwalifikacjami do diagnozowania, planowania
i prowadzenia terapii Integracji Sensorycznej - Członek Krajowego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej
- Terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza, terapia, masaż
- Trener Umiejętności Społecznych
- Oligofrenopedagogika – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną –
w trakcie studiów podyplomowych
Posiadam długoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi . Ciągle stawiam przed sobą nowe cele
i wyzwania, uzupełniając swoją wiedzę studiując oraz biorąc udział w kursach i szkoleniach.
Prywatnie jestem mamą dwójki chłopców, uwielbiam jazdę na rowerze, pływanie i czytanie książek.
mgr Magdalena Thiel
Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu na kierunku Fizjoterapia, studiów podyplomowych z Przygotowania Pedagogicznego oraz Wychowania Przedszkolnego i Wczesnoszkolnego. Certyfikat Terapeuty i Diagnosty Integracji Sensorycznej uzyskałam w warszawskim PSTIS. Posiadam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu terapii dzieci z wyzwaniami rozwojowymi
z zakresu fizjoterapii oraz integracji sensorycznej. Dodatkowo ukończyłam wiele specjalistycznych szkoleń z zakresu rehabilitacji dzieci i integracji sensorycznej m.in kurs Terapii Neurotaktylnej poziom I i II; kurs Integracji Odruchów Dynamicznych i Posturalnych poziom I i II; kurs Integracji Odruchów Ustno-Twarzowych poziom I; kurs Integracji Bilateralnej, po którym otrzymała status terapeuty Integracji Bilateralnej; kurs Kinesiotapingu w pediatrii; kurs Terapii Ręki stopień I i II.
Uczestniczyłam w wielu konferencjach i szkoleniach: Ogólnopolski kongres wokół integracji sensorycznej: „Wpływ zaburzeń SI na całościowy rozwój dziecka – dobór odpowiednich narzędzi terapeutycznych”, „Ocena napięcia mięśniowego i postawy dziecka”, „zaburzenia integracji sensorycznej w ADHD”,
W centrum TERAPIS Wspomaganie Rozwoju Dziecka przez wiele lat prowadziłam terapię zaburzeń integracji sensorycznej, a obecnie przeprowadzam diagnozy u dzieci z zakresu zaburzeń przetwarzania sensorycznego.
Prywatnie jestem mamą dwóch córek.
mgr Agata Witek
Dyplomowany terapeuta integracji sensorycznej, socjoterapeuta, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
i przedszkolnej. Prywatnie mama dwójki rozrabiaków, które nieustannie stawiają przede mną nowe wyzwania.
Wiedzę i umiejętności zdobywałam między innymi na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej W Bydgoszczy, Wyższej Szkole Zawodowej we Wrocławiu oraz na licznych szkoleniach i kursach doskonalących.
Doświadczenie pedagogiczne oraz terapeutyczne zdobywałam pracując na stanowisku nauczyciela
w szkole podstawowej, prowadząc socjoterapię w świetlicach opiekuńczo – wychowawczych oraz indywidualną terapię integracji sensorycznej.
Systematycznie poszerzam swoją wiedzę z zakresu wspomagania rozwoju dzieci na każdym etapie ich burzliwego rozwoju.